MARKEDSPROSJEKT USA – 5. OG SISTE SAMLING

Onsdag den 30. september ble endelig den 5. og avsluttende samling i Markedsprosjekt USA gjennomført på Scandic Nidelven i Trondheim.

Etter planen skulle den femte samlingen i Markedsprosjekt USA foregå i Boston i mars i år, men har vært utsatt på ubestemt tid grunnet Covid-19. Onsdag den 30. september ble endelig den avsluttende samling gjennomført på Scandic Nidelven i Trondheim.  

Det ble en dag full av faglig påfyll. Nord Universitet og Frode Nilssen holdt innlegget «Kan vi få til økt samarbeid mot markedet» og Trond Rismo fra Norges sjømatråd holdt innlegget «Merkevarestrategi og sjømatrådets rolle videre».  

Daniel Arntzen-Nordqvist, tidligere IN og BDO og nå Salten Aqua, ledet oss igjennom prosessen fra ide til lansering av egen merkevare «Nordic BLU» på det amerikanske markedet, en veldig lærerik og spennende prosess for alle i gruppen. 

Etter lunsj var det tid for å oppsummere forretningsstrategi med Tonje Gulbrandsen fra Boston og den tredje og avsluttende delen av salgskurset fra Chuck Goldstone. På tampen av dagen fikk vi også hilse på den nye og entusiastiske fiskeriutsendingen i USA, Anne-Kristine Øen hos Norges sjømatråd.  

Kurset og dagen ble avsluttet med en god middag på Credo, og alle var enige om at det hadde vært et godt kurs og ei god samling.

Bilde fra venstre: Daniel Arntzen-Nordqvist, Tone Karstensen, Astrid Klo, Maiken Johnsen, Rune Stokvold, Charles A. Aas og Marthe Måsvær&nbsp

NYHETSARKIV

Forrige
Forrige

ETABLERING AV NASJONALT NETTVERK FOR TORSKEOPPDRETT

Neste
Neste

BÆREKRAFTIG SAMFUNN - RINGVIRKNINGER AV HELÅRLIG ARBEIDSPLASSER I FISKEINDUSTRIENBÆREKRAFTIG SAMFUNN - RINGVIRKNINGER AV HELÅRLIG ARBEIDSPLASSER I FISKEINDUSTRIEN